כינוס היסטורי בצאנז: הבכיות הנוראות של האדמו"ר והחשיפה

נתי קאליש No Comments on כינוס היסטורי בצאנז: הבכיות הנוראות של האדמו"ר והחשיפה

התכנסות היסטורית אמש בחצר הקודש צאנז: 6,000 אברכים ובחורים השתתפו במעמד אדיר בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א במטרה לעמוד איתן מול ניסיונות התקופה. "האדמו"ר ממש בכה מדם ליבו, והתחנן שכל אחד יקבל קבלה טובה". וגם: החשיפה בעניין מוכנות בית החולים לניאדו למלחמה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במעמד אדיר שטרם נראה כמותו בחצר הקודש צאנז, נערך השבוע ביום שני, כ"ו בשבט, הכינוס הכללי "רצוננו לעשות רצונך" של חסידות צאנז בראשות כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, כשהמטרה היא לעמוד איתן בניסיונות התקופה מתוך התרוממות הנפש ומתוך שמחה. הכינוס נראתה תפוסת שיא של למעלה מ-6,000 ראשי בתי אב ובחורים שגדשו את בית המדרש הגדול של צאנז היכל רוזנברג ואת מבואותיו עד אפס מקום.
 
הכינוס הכללי נערך ללא ילדים כלל, שלהם נערך כינוס נפרד בערב ט"ו בשבט. כאשר ביום רביעי ייערך כינוס נפרד לנשות צאנז, כאשר בשיא המעמד יושמע בפניהם דברות הקודש של האדמו"ר מצאנז שליט"א, במיוחד לאירוע זה.
הכינוס הכללי נפתח עם מחרוזת שירים על ידי מקהלת אזמרה של חסידי צאנז עם בעל המנגן ר' אברהם מושקוביץ. מנחה המעמד היה הרה"ג רבי צבי אלימלך לייפער, המנהל הרוחני של ישיבת צאנז דברי יציב בחיפה.
 
דברי פתיחה נשא פה מפיק מרגליות הרה"ג רבי אלימלך שימון, משפיע בקהילת צאנז בבני ברק, שהרעיד את לבבות השומעים כאשר הזכיר את כ"ק מרן השפע חיים מצאנז זי"ע שבוודאי רוחו חופפת על הכינוס ברגעים קדושים אלו, והסביר את מהות הכינוס להקהל ולעמוד על נפש הדורות במלחמה נגד פגעי הטכנולוגיה, מתוך שמחה והתרוממות רוח, על שזוכים לעמוד בניסיון למען הדורות הבאים.
 
בחרדת קודש התקבל כ"ק האדמו"ר שליט"א שלראשונה בהיסטוריה ישב לבדו על גבי בימה מוגבהת, כאשר מולו יושבים עשרות הרבנים והדיינים של קהילות צאנז ברחבי הארץ. על פני כל ההיכל ישבו אלפי חסידי צאנז. על גבי האיצטבאות הצטופפו אלפי בחורי הישיבות.
 
בשלב זה אמרו את תפילת השל"ה לילדים טובים, כאשר לפני התיבה ניגש הרה"ג רבי מרדכי שבתי אייזנברגר, ר"מ בישיבת צאנז ומגדולי תלמידיו של הרבי בעל השפע חיים זי"ע. התפילה נאמרה בדמעות שליש.
 
לאחר כמה ניגונים מרטיטים כל הקהל יחד, דיבר נואם הכבוד הרה"ג רבי בערל טאובר, ראש ישיבת אור תורה במאנסי ובנו של איש החינוך וההגות הנודע הרה"ג ר' עזריאל טאובר זצ"ל, שהגיע ארצה לשעות אחדות במטרה לסחוף את קהל האלפים בפיו מפיק המרגליות. בדבריו שנמשכו שעה ארוכה דיבר אודות הלב של כלל ישראל, הלב היהודי, שהעביר את המסורת מדור לדור בחמימותו ובקיום המצוות, אותו הלב שנמצא בסכנה כאשר שקועים במשך היום בטכנולוגיה ולא פנויים למשפחה ולעבודת ה'.
 
אחר שירי קודש על ידי קהל האלפים, נשא כ"ק האדמו"ר שליט"א שיחת קודש נוקבת ומעוררת, כאשר בהיכל כולו הושלך הס, וכולם היטו אוזן לשמוע בחרדת קודש את דבר ה' יוצא מפי הרועה הנאמן. הרבי שליט"א עורר את קהל האלפים בדברות קדשו אודות החובה להישמר ולהיזהר מכל פגעי הטכנולוגיה.
 
אחר דברות הקודש, אמר כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א קבלת עול מלכות שמים, ה' מלך וה' הוא האלקים, חזן וקהל.
 
אחר כך פצחו המשוררים בניגוני שמחה וריקוד, וההמונים חתמו על קבלות טובות שכונו 'רצוננו למעשה', בהוראת האדמו"ר שליט"א, שירד מהבימה ובצעד מפתיע אחז בידי הרבנים ויצא בריקוד מקודש שריגש את קהל האלפים ואחר חזר למעון קדשו.
 
את הכינוס חתם אומן החרוזים הרב בן ציון ברכר שריתק את הקהל בסיפור אישי ששולב עם המסרים לרצות להטיב ולקבל קבלות טובות.
אחד החסידים שהיה בכינוס שוחח עם "קול חי" ותיאר את התחושות: "הרב'ה ממש בכה כל הזמן, ראו שזה ממש מדם ליבו. הוא התבטא ואמר שמי שיש לו חלק עם המכשירים אין לו חלק יחד איתו. אחרי הכינוס חולקו דפים בהם היה מספר אופציות לקבלות טובות בנושא, עם התאמה לאלו שזקוקים לכלי טכנולוגיה לצרכי פרנסתם".
במהלך הכינוס האדמו"ר אף חשף כי בית החולים לניאדו שבנשיאותו, קיבל הודעה מאז שהתחילה המלחמה להיות בכוננות להפסקת מים וחשמל ל- 24 שעות. הרבי אמר שצריך להיות באותה מוכנות גם ברוחניות.


0 תגובות